Z wycieczek do ośmiu parków skorzystają czterdziestoosobowe grupy uczniów klas 1-8 szkół podstawowych wraz z opiekunami. Ofertę skierowaliśmy przede wszystkim do placówek edukacyjnych znajdujących się na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. W konkursach mogą wziąć udział także szkoły z gmin sąsiednich województw, które znajdują się na obszarze parków krajobrazowych naszego regionu oraz Parku Narodowego Bory Tucholskie.
Zachęcamy do udziału w konkursach:
Brodnicki Park Krajobrazowy – „Ten kto pali byle czym, emituje smog i dym”Zadanie konkursowe polega na nagraniu krótkiego (maksymalnie 5-minutowego) filmu, który zwraca uwagę na konieczność podejmowania działań antysmogowych.
Gostynińsko-Włocławski Park Krajobrazowy – „Poznajemy polskie sowy”Uczestnicy przygotują (indywidualnie lub zbiorowo) prace plastyczne (np. plakat, album, makieta) na temat gatunków sów występujących na terenie Polski.
Górznieńsko-Lidzbarski Park Krajobrazowy – „Parku Krajobrazowego poznawanie przez bajkopisanie”Uczniowie mają za zadanie przygotować pracę w formie bajki (komiks, książeczka - opowiadanie lub inscenizacja - nagranie wideo), która promuje przyrodę Górznieńsko-Lidzbarskiego Parku Krajobrazowego. Technika pracy jest dowolna.
Krajeński Park Krajobrazowy i Tucholski Park Krajobrazowy – „Najpiękniejszy list”
Zadaniem konkursowym jest napisanie listu do parku. Tematyka ma dotyczyć jego walorów przyrodniczych, historycznych i krajobrazowych. W liście należy zawrzeć informację o tym, w których miejscach w parku lubimy przebywać i dlaczego, które miejsca chcielibyśmy odwiedzić, co jest cennego w parku i dlaczego ochrona przyrody jest tak ważna.
Nadgoplański Park Tysiąclecia w Kruszwicy – „Owady zapylające – kocham je”Uczniowie przygotują prace dotyczące roli owadów zapylających w środowisku naturalnym. Forma prac jest dowolna: film, reportaż, prezentacja, książka, broszura, plakat, makieta, hotel dla owadów.
Zespół Parków Krajobrazowych nad Dolną Wisłą – „Zieloni”Zadanie konkursowe polega na przedstawieniu w formie plastycznej najbardziej interesujących miejsc, krajobrazu lub występujących na terenie parku roślin bądź zwierząt. Dodatkowo najładniejsze prace zostaną oprawione i wywieszone w siedzibie i ośrodkach dydaktycznych parku.
Wdecki Park Krajobrazowy – „Moja szkoła tym się chlubi – na zielone stawia, na zielonym być lubi…”Uczniowie mają za zadanie wykonać prezentację multimedialną (maksymalnie 20 slajdów) na temat działań szkoły, które promują postawy przyjazne środowisku oraz dzięki którym młodzi ludzie lepiej poznają otaczającą ich przyrodę.