Most i ronda na obwodnicy Lubrańca nabierają kształtów
Trwają prace przy budowie obwodnicy Lubrańca w ciągu drogi wojewódzkiej nr 270. Powstają nowe ronda, a na przygotowanych wcześniej podporach i przyczółkach mostu na Zgłowiączce zamontowano belki, na których wykonana zostanie jezdnia.
Nowy most w ciągu obwodnicy powstaje na południe od Lubrańca pomiędzy miejscowościami Borek i Brzezina. Będzie to pięcioprzęsłowy most o długości blisko 140 metrów. Wykonawca - toruńska spółka Onde – wybudowała już przyczółki oraz podpory. Z końcem kwietnia zamontowane zostały żelbetowe belki, na których teraz wykonywana będzie płyta z jezdnią.
Obwodnicę z istniejącą drogą wojewódzką połączą ronda. W miejscowości Borek (na południe od Lubrańca) wykonawca usuwa kolizje z podziemną infrastrukturą i wykonuje roboty przy pierwszej części wyspy centralnej wraz z jezdnią. Nowe skrzyżowanie z ruchem okrężnym będzie także połączone z lokalnymi drogami na Marysin i Zgłowiączkę.
W szybkim tempie powstaje też drugie rondo w rejonie miejscowości Lubraniec-Parcele (po północnej stronie Lubrańca). Kierowcy korzystają już z części nowej konstrukcji wybudowanej od strony ogrodów działkowych. Trwają intensywne prace od strony obwodnicy, gdzie przygotowywane są kolejne warstwy konstrukcyjne.
Wykonawca prowadzi kolejne roboty brukarskie związane ze ścieżką pieszo-rowerową, którą zaprojektowano na centralnej części obwodnicy (w rejonie miejscowości Piaski) i krawężników przy skrzyżowaniach z drogami lokalnymi.
Zakończenie wszystkich głównych prac planowane jest jeszcze w tym roku. Realizacja całej inwestycji pochłonie ponad 64 mln złotych i możliwa jest m.in. dzięki środkom unijnym Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.