Samorząd województwa każdego roku dotuje pasażerskie przewozy regionalne, które do 2030 roku obsługiwane są przez spółki Arriva i Polregio wyłonione w postępowaniu przetargowym. Kwota z budżetu województwa do kolejowych przewozów pasażerskich w poprzednim roku wyniosła 210 milionów złotych. Dzięki dotacji dla przewoźników (Arriva i Polregio) bilety na podróżowanie po kujawsko-pomorskich są w tak dobrych cenach. Każdego roku samorząd województwa ponosi też koszty dostępu do infrastruktury kolejowej i opłaty dworcowe jakie trafiają do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Rok temu wyniosły 30 milionów złotych
W ubiegłym roku z usług kolejowych w naszym regionie skorzystało 430 tysięcy (o 5,5%) więcej pasażerów niż w 2023 roku. Zanotowaliśmy również wzrost w liczbie przejechanych kilometrów. Nasze składy pokonały o 340 tysięcy kilometrów więcej niż rok wcześniej. Na torach znalazło się o 6 proc. więcej składów.
Na uwagę zasługuje punktualność przewozów regionalnych, która wyniosła ponad 98 procent. Nasze pociągi są poddawane codziennym kontrolom przez pracowników urzędu. Od kilku lat notujemy ponad tysiąc kontroli rocznie, które potwierdzają wysoką jakość świadczonych usług.
Systematyczne podnoszenie jakości pasażerskich przewozów kolejowych w regionie i zwiększenie siatki połączeń skutkuje również zwiększeniem wydatków. Finansowanie rozkładu jazdy 2023/2024 kosztowało budżet województwa 210 milionów złotych. W tej kwocie ponad 30 milionów złotych to koszty dostępu do infrastruktury kolejowej i opłaty dworcowe. To o 11,32% więcej niż w latach 2022/2023.
Nasi podróżni od wielu lat korzystają z tańszych biletów w ramach taryfy kujawsko-pomorskiej, która jest niższa o 40 proc. w stosunku do cen podstawowych. Cena biletu jednorazowego po przekroczeniu 100 kilometrów nie zmienia się i wynosi 26,40 zł – niezależnie od odległości. Ty rozwiązaniem zachęcamy do dalszych podróży po naszym regionie.