30 września 2011 roku w ratuszu podpisano porozumienia z Wójtami gmin Włocławek
i Fabianki, które w myśl nowej ustawy powierzyły prezydentowi Włocławka zadania związane z organizacją publicznego transportu zbiorowego na swoim terenie. Na mocy porozumienia Wójtowie mieli wpływ na trasę linii oraz rozkłady jazdy. W myśl nowych przepisów Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne spółka z o.o. we Włocławku stało się operatorem, a nie organizatorem publicznego transportu zbiorowego w naszym mieście, a także w gminach
Ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym mówi jasno, że organizator transportu, w tym przypadku miasto Włocławek nie może ponosić kosztów związanych z kursowaniem autobusów, które przekraczają granice miasta i poruszają się po innych gminach. Umowa określa, że gminy muszą ponieść koszty wozokilometrów faktycznie zrealizowanych przez operatora. Kwota ta jest pomniejszana o przychody z biletów na linie kursujące w danej gminie. Jeżeli przychód z biletów jest mniejszy niż koszty, to gmina musi pokryć różnicę. Miasto Włocławek z tego tytułu nie osiągało i nie osiąga żadnych zysków. Pieniądze, które wpłacały z ww. tytułu gminy były natychmiast przekazywane do operatora, czyli do spółki MPK – wyjaśnia ratusz.
Zasady rozliczeń zapisane w umowie były klarowne. Rozliczeń dokonywano raz na miesiąc, ze szczegółowym uwzględnieniem zrealizowanych wozokilometrów i kwoty, jaka wpłynęła
z tytułu sprzedaży biletów. Koszt wozokilometra jest jednakowy dla wszystkich gmin w tym również dla Gminy Miasto Włocławek.
Gmina Miasto Włocławek nie może finansować działalności innych gmin. Brak akceptacji przez gminy zasad rozliczeń spowodował, że prezydent Włocławka wypowiedział umowę organizacji publicznego transportu zbiorowego Gminie Włocławek i Gminie Fabianki. Andrzej Pałucki jest otwarty na wszelkie propozycje i deklaruje chęć współpracy, jednak nie może ona odbywać się ze szkodą dla mieszkańców miasta – zapewnia Andrzej Sołtysiak z biura prasowego UM.