W ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej II Edycja” od kwietnia 2020r. we Włocławku funkcjonuje Przedsiębiorstwo Społeczne, którego status został nadany przez Departament Ekonomii Społecznej Ministerstwa Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej. Projekt skierowany jest do osób wykluczonych społecznie, które w ramach podjętego zatrudnienia zostaną poddani m.in. procesowi rehabilitacji społeczno – zawodowej. Przedsiębiorstwo prowadzone jest przez Fundację „Dobry Pomysł”, która zdecydowała się zatrudnić wyłącznie osoby niepełnosprawne przynajmniej z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, mające trudny dostęp do ofert pracy na rynku lokalnym.
Działalność Przedsiębiorstwa Społecznego w ramach aktywizacji zawodowej przez osoby niepełnosprawne prowadzona jest w kliku obszarach. Jednym z nich jest cyfrowa archiwizacja dokumentów skierowana do wszystkich firm i osób prywatnych z Włocławka i okolic. Kolejną dziedziną jaką w niedługim czasie oferować będzie Fundacja Dobry Pomysł jest niszczenie dokumentów z klauzulą ochrony danych osobowych P-4 i wyższą. Najważniejszym obszarem działania jest produkcja elementów precyzyjnych, dzięki której firma zewnętrzna poprzez przekazanie elementów do produkcji otrzymuje zwrotnie gotowy produkt, co pozwala zoptymalizować tok produkcyjny i zwiększyć wydajność.
Cyfrowa archiwizacja opiera się na skanowaniu dokumentów do wybranych przez klienta plików komputerowych. Profesjonalne skanery posiadają możliwość nie tylko eksportowania wersji papierowych do popularnych rozszerzeń plików, ale także konwertowania informacji do edytowalnej treści. W ramach oferowanej usług osoby niepełnosprawne skanują, segregują i kopiują na wybrany przez klienta nośnik, przekazane dokumenty. Posiadany przez Fundację „Dobry Pomysł” certyfikat ISO 9001:2015 zapewnia profesjonalną jakość usługi z zachowaniem najwyższych standardów.
Niszczenie dokumentów jest uzupełnieniem usługi skanowania. Klient ma możliwość zlecenie niszczenia dokumentów po ówczesnym zrobieniu cyfrowej kopii, o ile obowiązujące przepisy nie nakładają obowiązku przechowywania ich w wersji papierowej. Jednym z przykładów jest np. prowadzenie e-akt osobowych pracowników.
Usługa optymalizacji toku produkcyjnego skupia się głównie na wsparciu firm, w zakresie obniżenia kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności produkcyjnej. Zawarcie współpracy pomiędzy Fundacją, a klientem zewnętrznym opiera się na przekazaniu wybranych prac, które dotychczas były wykonywane przez pracowników klienta, a w ramach przeprowadzonego audytu stwierdzono, że dostawa od firmy zewnętrznej gotowego elementu/części umożliwili zwiększenie wydajności produkcji produktu końcowego (np. pracownik nie traci roboczo godzin na złożenie kilku elementów, które pozwolą mu na wyprodukowanie produktu końcowego, ale składa go z gotowych otrzymanych części).
Obecnie Fundacja Dobry Pomysł współpracuje z firmą WIKA Polska w zakresie wsparcia produkcji urządzeń pomiarowych i firmą Anwis Sp. z o.o. w zakresie wsparcia produkcji rolet, żaluzji, moskitier. Fundacja prowadzi obecnie rozmowy z innymi podmiotami z terenu Włocławka i jednocześnie zachęca wszystkie firmy do współpracy, dzięki czemu wspomogą osoby niepełnosprawne. Szczegółowe informacje można uzyskać pisząc na adres mailowy: [email protected] lub telefonicznie 602-808-811.